Woensdag 13 december – BLAStcafé – Kunst in de openbare ruimte

Op 13 december organiseert BLASt een architectuurcafé over recente Bredase voorbeelden van kunst in de openbare ruimte. Gastsprekers zijn de Amsterdamse kunstenaar Maarten Heijkamp en Dennis Elbers van de Blind Walls Gallery en Graphic Matters

De avond wordt ingeleid door de Bredase kunstenaar, schrijver, dichter Yvon Né. Na de presentaties gaat zij met de kunstenaars in gesprek.

Maarten Heijkamp won met ‘De fotografische hamer’ de in 2016 door BLASt uitgeschreven prijsvraag voor een mobiele camera obscura. Tijdens BredaPhoto 2016 heeft hij met deze camera bijzondere in klei gemaakte beelden gemaakt op verschillende plekken in Breda. Maarten zal het werkproces om tot deze fotografische keramische reliëfs te komen toelichten en tevens de resultaten presenteren. Daarnaast zal hij ingaan op zijn ambitie zijn werk in architectuur en openbare ruimte te integreren. Hij heeft hiervoor zijn Fotografische Hamer opgeschaald om zo gevelformaat keramische reliëfs te kunnen maken.

Dennis Elbers is de man achter GraphicMatters en de Blind Walls Gallery welke de Brabantse Erfgoedprijs 2017 heeft gewonnen.
De Blind Walls Gallery werkt aan een nieuw stadsgezicht. Vanaf 2015 verschijnen zowel op tijdelijke als permanente locaties muurschilderingen gemaakt door internationale talenten op het gebied van grafisch ontwerp, street art, typografie en illustratie. Gestaag breidt de Blind Walls Gallery uit tot een imposante en betekenisvolle collectie. De schilderingen verbeelden de verschillende verhalen van Breda, geïnspireerd op het verleden, heden en de toekomst van de stad.
Dennis vertelt over de betekenis en impact van het beschilderen van blinde muren in de stad.

• Datum: woensdag 13 december 2017
  • Tijdstip: inloop vanaf 19.00 u. start om 19.30 u.
  • Locatie: Poppodium Mezz – kleine zaal
  • Deelname: meld je gratis aan via: Evenbrite